:
:
:
:
:
:
- 12 روش برای افزایش نور و بازدهی انواع لامپ + تضمینی
- بهترین روانشناس در شیراز
- کدام مارک تشک طبی بهتر است
- معرفی سایت تخصصی تولید نوار نقاله و ویفیدر
- در سفر به هفشجان از کجا دیدن کنیم؟
- کامپوزیت Geotextile-geonet چیست ؟
- خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه تهران
- تبلیغات محلی چیست؟
- بررسی تفاوت های کامپوزیت با لمینت دندان
- معماری داخلی هلگر
- تجهیزات انتقال مواد جاذبه ای از جمله قیمت رولیک خرید پایه رولیک و بچینگ سیمان
- بررسی
- درب شیشه ای تلسکوپی اصفهان
- بالابر هیدرولیک چیست ؟ (مزایا و معایب )
- پروژه ستین
- خرداد ۱۴۰۱
- فروردين ۱۴۰۱
- آذر ۱۴۰۰
- آبان ۱۴۰۰
- مهر ۱۴۰۰
- شهریور ۱۴۰۰
- مرداد ۱۴۰۰
- تیر ۱۴۰۰
- خرداد ۱۴۰۰
- ارديبهشت ۱۴۰۰
- بهمن ۱۳۹۹
- دی ۱۳۹۹
- آذر ۱۳۹۹
- آبان ۱۳۹۹
- مهر ۱۳۹۹
- مرداد ۱۳۹۹
- تیر ۱۳۹۹
- خرداد ۱۳۹۹
- ارديبهشت ۱۳۹۹
- فروردين ۱۳۹۹
- بهمن ۱۳۹۸
- آذر ۱۳۹۸
- آبان ۱۳۹۸
- مهر ۱۳۹۸
- شهریور ۱۳۹۸
- مرداد ۱۳۹۸
- تیر ۱۳۹۸
- خرداد ۱۳۹۸
- ارديبهشت ۱۳۹۸
- فروردين ۱۳۹۸
- اسفند ۱۳۹۷
- بهمن ۱۳۹۷
- دی ۱۳۹۷
- آذر ۱۳۹۷
- آبان ۱۳۹۷
- مهر ۱۳۹۷
- مرداد ۱۳۹۷
- تیر ۱۳۹۷
- خرداد ۱۳۹۷
- اسفند ۱۳۹۶
- دی ۱۳۹۶
- آذر ۱۳۹۶
- آبان ۱۳۹۶
- مهر ۱۳۹۶
- شهریور ۱۳۹۶
- مرداد ۱۳۹۶
- تیر ۱۳۹۶
- خرداد ۱۳۹۶
- اسفند ۱۳۹۵
- دی ۱۳۹۵
- آبان ۱۳۹۵
- مرداد ۱۳۹۵
- تیر ۱۳۹۵
تبلیغات محلی چیست ؟
تبلیغات محلی یا بازاریابی محلی بهترین روش برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک است . تبلیغات محلی در واقع به نوعی از تبلیغات اطلاق میشود که در یک محدوده مکانی صورت می گیرد و خدمات رسانی و فروش کالا عموما برای همان محدوه مکانی پاسخگوست .
بنابر این نیازی نیست که برای تبلیغات خارج از محدوده کسب و کار هزینه شود، زیرا بازخوردی در پی نخواهد داشت. این تبلیغات محلی میتواند به صورت آنلاین و یا آفلاین باشد که به نوع آفلاین یا غیر رسانه ای آن تبلیغات محیطی گفته میشود. در ادامه به هر دو نوع تبلیغات محلی رسانه ای و غیر رسانه ای می پردازیم .
تبلیغات محلی در بستر آفلاین
همونطور که گفتیم شیوه های تبلیغات محلی آفلاین زیر مجموعه تبلیغات محیطی است. زیرا از همه ابزار های تبلیغات محیطی نمی توان در تبلیغات محلی بهره گرفت .
به طور مثال تبلیغات در واگن مترو یا تبلیغات بیلبوردی در بزرگراه ها جزء تبلیغات محیطی هستند که به کسب و کارهای کوچک توصیه نمی شود. زیرا هم از لحاظ هزینه به صرفه نیستند و هم جامعه مخاطب کسب و کار محلی را پوشش نمی دهند.
در ادامه به انواع ابزار های تبلیغاتی مناسب با کسب و کار محلی خواهیم پرداخت.
تبلیغات استرابوردی
یکی از ابزار های تبلیغات محیطی ، تبلیغ استرابوردی هست. استرابورد ها سازه های ساده تر و سبک تری نسبت به بیلبوردها دارند و ابعادشون معمولا 1 در 3 متر هست. به همین دلیل در محیط های شهری ، پارک ها و فضاهای سبز محلی ،پیاده رو ها و خیابان های فرعی از این نوع تبلیغات استفاده می شود. صاحبان کسب و کارهای محلی می توانند استرابوردهای محدوده خود را اجاره کنند و تبلیغات خود را انجام دهند.
تبلیغات لمپوست بنر
لمپوست بنر ها نسبت به استرابوردها سازه های ساده تر و ابعاد کوچک تری دارند . لمپوست بنر ها به پایه چراغ های شهری وصل می شوند . از لمپوست بنر ها هم در بزرگراه ها و هم در خیابان های شهری استفاده می شود.
استفاده از لمپوست بنرها در بزرگراه ها و جاده هایی که سرعت اتومبیل ها بالاست توصیه نمی شود زیرا به دلیل ابعاد کوچک این نوع بنر ، خوانایی ندارد.
در خیابان های شهری که سرعت تردد پایین تر است و در برخی شریان ها ترافیک داریم . لمپوست بنرها یک گزینه ارزان و با کارایی مناسب برای بازاریابی محلی هستند
تابلوهای تبلیغاتی عرشه پل
در هر محله ، محدوده و منطقه ای که کسب و کار شما قرار گرفته باشد . بی شک تعدادی پل عابر پیاده وجود دارد. عرشه ی پل های عابر پیاده ، یکی از فرصت های خوب برای کسب و کار های محلی جهت تبلیغات می باشد.
پل های تبلیغاتی مانند بیلبوردها عمل می کنند اما هزینه به مراتب پایین تری نسبت به بیلبوردهای شهری دارند. فضای وسیع عرشه پل به شما امکان طراحی هوشمندانه و آدرس دهی را می دهد.
تبلیغات چریکی
تبلیغات چریکی همان طور که از نام آن پیداست به نوعی از تبلیغات اطلاق می شود که خرق عادتی در خود دارند . تبلیغات چریکی عموما تبلیغات سه بعدی هستند و یا تبلیغات بنری که طراحی خاصی دارند به نحوی که برای اکثر مخاطبان جلب توجه می کنند.
مثلا اگر شما یک فروشگاه در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی در یک راسته تجاری دارید . می توانید ماکت سه بعدی از یک رژ لب ، ریمل یا لاک را بسازید و نام فروشگاه خود را روی آن حک کنید.
هدیه تبلیغاتی
یکی دیگر از روش های جذب مشتری دادن هدیه تبلیغاتی به مشتریان بالقوه است . سایت ها و فروشگاه هایی هستند که برند یا نام فروشگاه شما را روی یک سری کالاهای ساده حک می کنند .
برای هدیه دادن ، اشیاء مختلفی وجود دارد. مرسوم ترین آن ها ، خودکار ، آویز آینه ماشین ، جاسوئیچی ، ماگ ، جاکارتی ، ساک دستی ، پیکسل می باشد. البته کسب و کارها و برندهای برتر بسته به مشتری های خود می توانند از هدایای گران قیمت تری هم استفاده کنند.
در کنار هدایای تبلیغاتی ، اشانتیون ها هم می توانند برا ی برخی از کسب و کارها مفید باشد. مانند اشانتیونی که توسط عطریجات به عابران داده می شود.
آجیل فروشی هایی که قسمتی برای تست آجیل دارند. شیرینی فروشی هایی که امکان تست انواع شیرینی را به مشتری های خود می دهند تا انتخاب بهتری داشته باشند.
بالن تبلیغاتی
یکی دیگر از روش های تبلیغات محلی ، بالن های تبلیغاتی است . نام فروشگاه یا برند شما روی بالن چاپ می شود. این بالن ها با گاز هلیوم پر می شوند و برفزار آسمان در ارتفاع 30 تا 50 متری از سطح زمین قرار می گیرند. برای نگه داشتن بالن در فضا از یک طناب ضخیم استفاده می شود.
این بالن های تبلیغاتی یکی از شیوه های نوین تبلیغات محیطی هستند و هنوزجذابیت خاصی برای افراد دارند. اگر فروشگاه شما این امکان را دارد که بالن بر فراز آن نصب شود خیلی عالی است .
اگر به لحاظ ارتفاع ساختمان های اطراف امکان نصب وجو ندارد . از نزدیک ترین مکان ممکن استفاده کنید.
عروسک تبلیغاتی
یکی از روش های جالب برای تبلیغات ، عروسک های تبلیغاتی هستند. عروسک های تبلیغاتی فقط در محدوده خود همان فروشگاه قابل استفاده هستند و بیشتر نقش مشوق رو دارند.
مثلا برای یک رستوران می تونید از عروسک نمایشی نوشابه استفاده کنید. برای یک فست فود از عروسک نمایشی همبرگر . برای تبلیغ اسباب بازی فروشی ، لباس کودکان ، خانه بازی از عروسک شخصیت های کارتونی می تونید استفاده کنید.
تبلیغات در ایستگاه های مترو
متروی تهران یکی از بلندترین قطارهای شهری خاورمیانه است.مترو تهران دارای 7 خط می باشد که تمام تهران از غرب به شرق ، شمال به جنوب ، شمال و جنوب غربی ، شمال و جنوب شرقی را پوشش داده است.
مترو تهران دارای 129 ایستگاه می باشد.
به طور میانگین 5 الی 6 ایستگاه مترو در هر منطقه تهران وجود دارد. کسب و کار های محلی می توانند به راحتی از این امکان استفاده کنند. تبلیغات در ایستگاه های مترو یکی از پربازدید ترین تبلیغات خواهد بود . این نوع تبلیغات برای کسب و کار هایی که در محدوده وسیع تری خدمت رسانی می کنند یا کسب و کارهایی که در نزدیک مترو هستند توصیه می شود.
چنانچه کسب و کار شما شعاع کوچکی را پوشش می دهد و از ایستگاه مترو محلی شما فاصله زیادی دارد تبلیغات در مترو به شما توصیه نمی شود.
تبلیغات در هایپرمارکت
امروزه هایپرمارکت ها سوپر مارکت های کوچک را به کام خود فرو بردهاند . به هر محله یا محدوده ای که نگاه می اندازیم یک هایپر مارکت وجود دارد . هایپرمی ، رفاه ، کورش و غیره . هایپر مارکت ها به دلیل مساحت بیشتر هم فضاهای تبلیغاتی زیادی دارند هم اینکه افراد زیادی روزانه در آن ها تردد میکنند چون تنوع کالایی بالایی دارند.
تبلیغات در هایپر مارکت یکی از روش های بازاریابی محلی در محدوده خدمت رسانی شما میتواند باشد. چرخ ترولی ها ، لایت باکس ها یا بک لایت ها ، تبلیغات استیکری ، تبلیغات روی یخچال همه و همه فرصت های مناسبی برای بازاریابی محلی هستند.
تبلیغات در مجتمع های تجاری
اگر در محدوده عرضه کالا و یا خدمت شما مجتمع های تجاری ای وجود دارد . یک برگ برنده برای کسب و کارهای شماست. مجتمع های تجاری به دلیل امکانات رفاهی ، فرهنگی ای که در کنار واحدهای تجاری خود دارند ،روزانه تعداد زیادی جمعیت را به خود جذب می کنند.
چنانچه کالای عرضه شده توسط شما در مرکز خرید وجود دارد تبلیغات در این مراکز خرید کار عاقلانه ای نیست . بهتر است تبلیغ کالاهایی را داشته باشیم که در آن مجتمع تجاری موجود نباشد.
تبلیغات تراکتی
تبلیغات تراکتی هم یه روش برای تبلیغات محلی هست . تبلیغات تراکتی یکی از مرسوم ترین و قدیمی ترین روش هاست. همه ما چندین بار از تراکت پخش کن ها تراکت دریافت کردیم. گاهی به این تراکت ها توجه کردیم و پیگیری کردیم بعضی وقت ها هم بدون توجه این تراکت ها رو راهی سطل زباله کردیم.
بحث های زیادی در مورد تاثیر و عدم تاثیر تراکت ها ی تبلیغاتی وجود دارد .
آن چه که مسلم است این است که شما می بایست این شیوه تبلیغاتی را به کار بگیرید و تاثیرات آن روی کسب و کار خود را پیگیری کنید تا فایده یا عدم فایده آن را بررسی نمایید.
تبلیغات محلی در بستر آفلاین
علاوه بر تبلیغات غیر رسانه ای ، اصطلاحا آفلاین یا تبلیغات محیطی ، با شیوه های نوین تری می توان در حوزه بازاریابی محلی فعالیت کرد.تبلیغات رسانه ای یاآنلاین شیوه های جدید تبلیغاتی برای کسب و کار های محلی هستند. تبلیغات آنلاین در کنار سایر روش های تبلیغاتی می توانند باعث رشد کسب و کار شما شوند.
تبلیغ از طریق سایت های محلی ، تبلیغ از طریق شبکه های اجتماعی محلی ، تبلیغ از طریق سایت و شبکه های اجتماعی شخصی ، شبکه های استانی ، مارکت پلیس ها و سایت های معرفی مشاغل همگی در این دسته از تبلیغات قرار می گیرند.
تبلیغ از طریق سایت های محلی
تبلیغ از طریق سایت های محلی یکی از شیوه های نوین تبلیغاتی به حساب می آید.بسیاری از محلات معروف و بزرگ تهران که تراکم جمعیت بالایی هم دارند دارای سایت هستند. مثل سایت شهرک اکباتان ، سایت شهرک پردیس جم ، سایت شهرک آزمایش و غیره .
در صورتی که محدوده کسب و کار شما دارای سایت می باشد می توانید تبلیغات مربوط به کسب و کار خود را به سایت محله یا شهرک خود بسپارید.
نسل قدیم که سواد رسانه ای چندانی نداشتند به مرور جای خود را به جوانانی می دهند که بیشتر نیاز خود را از طریق جستجوهای گوگل برطرف می نمایند.در این صورت تبلیغات در سایت های محلی چه اکنون و چه در آینده روند خوبی خواهد داشت.
تبلیغ از طریق پیج های محلی
هزینه راه اندازی سایت زیاد است . از طرفی راه اندازی سایت و بارگذاری مطالب روی آن نیاز به دانش فنی دارد. عموم مردم کار با شبکه های اجتماعی را بلد هستند . دربین شبکه های اجتماعی مرسوم تلگرام و اینستاگرام جایگاه ویژه تری در بین مردم ایران دارند.
بعد از فیلترینگ تلگرام ، کانال های تلگرامی تا حدودی از رونق افتادند ولی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. به دلیل سهولت ایجاد کانال های تلگرامی و نیزهزینه های کم آن نسبت به سایت، محلات زیادی کانال تلگرامی دارند که می توانید تبلیغات محلی خود را به آن ها بسپارید.
اینستاگرام نسبت به تلگرام فضای صمیمی تری هست و با یک سرچ ساده افراد می توانند و دسترسی به محتوا ، به دلیل قابلیت سرچ اینستاگرام ساده تر می باشد.
هزینه راه اندازی ونگه داری پیج های اینستاگرام پایین تر از وب سایت می باشد. دانشی تخصصی نیاز ندارد. این دلایل باعث شده که افراد بیشتری اقدام به راه اندازی پیج های محلی کنند. ممکن است شما چند پیج فعال محله خود را پیدا کنید. پیج محله اکباتان یکی از پیج های محلی به حساب می آید.
معمولا در این گونه پیج ها اخبار، اطلاعات و روزمرگی های محله به اشتراک گذاشته می شود . به همین دلیل افراد اقدام به فالو این پیج ها می کنند. پیج ها ی اینچنینی محل مناسبی برای بازاریابی محلی به شمار می آیند.
تبلیغ از طریق پیج شخصی
همانطور که گفتیم به دلیل حضور و استفاده روزانه ما از شبکه های مجازی ، بسیاری از ما دانش استفاده از این شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام را داریم . شما می توانید برای کسب و کار خود یک پیج اینستاگرام یا کانال تلگرامی شخصی ایجاد کنید.
برای عضو گیری پیج یا کانال خود می توانید از روش تبلیغات در سایت محلی یا تبلیغات در پیج محلی استفاده کنید. و بدین ترتیب پیج یا کانال خود را به دیگران معرفی کنید.
اگر از تبلیغات محیطی برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده می کنید آدرس پیج یا تلگرام خود را در بنر های تبلیغاتی درج کنید.
وقتی مشتری به شما مراجعه می کند کارت خود را به او بدهید و از او خواهش کنید که در همان مکان اقدام به فالو شما کند تا در جریان کالاهای جدید قرار بگیرد. برای تشویق افراد به عضویت و تبدیل شدن به مشتری دائم می توانید برای خرید بعدی او یک کوپن تخفیف در نظر بگیرید تا در کانال یا پیج شما عضو شود.
اگر چنانچه اطلاعات دقیقی در مورد راه اندازی پیج و اداره آن ندارید می توانید از آموزش های رایگان یا پولی استفاده کنید.
تبلیغ از طریق سایت شخصی
تبلیغ محلی از طریق سایت شخصی همان طور که گفتیم نیازمند تخصص و هزینه است. تبلیغ از طریق سایت شخصی به کسب و کارهایی توصیه می شود که هزینه های راه اندازی سایت برای آن ها به صرفه باشد.
مثلا کسب و کارهایی که حاشیه سود بالایی دارند یا نیازمند نمایش کاتالوگ محصولات خود به مشتریان می باشند ویا فعالیت آن ها گسترده تر است می توانند از سایت شخصی برای بازاریابی محلی خود استفاده کنند.
برای تبلیغات سایت شخصی هم می توانید از سایت های محلی و یا شبکه های اجتماعی محلی استفاده کنید.
تبلیغ در شبکه های استانی
شبکه های استانی موقعیت مناسبی برای تبلیغات شهرستان ها می باشند . به کلان شهر هایی مثل تهران و اصفهان که جمعیت و وسعت زیادی دارند و مردم معمولا از خدمات محلی خود استفاده می کند تبلیغات در شبکه های استانی توصیه نمی شود .
استان های کوچک تر که جمعیت کمتر و مساحت شهری متراکم تری دارند و یا دسترسی های آسان تری دارند می توانند تبلیغات کسب و کار خود را در شبکه های استانی انجام دهند.
تبلیغ در سایت های معرفی مشاغل
علاوه بر سایت های محلی که می توانید تبلیغات خود را به آن ها بسپارید . سایت های معرفی مشاغلی وجود دارند که می توانید کسب و کار خود را در آن ها ثبت کنید. زمانی که فردی در جستجوی یک خدمات محلی است از طریق موتور جستجوی گوگل به این سایت هدایت می شود.
برخی از سایت ها هستند که فقط برای نوع خاصی از کسب و کار ها هستند. مثل سایت nobat.ir که پزشکان می توانند در آن عضو شوند و با معرفی خود و زمینه طبابت آدرس مطب و شماره تماس خود را درج کنند.
یا سایت هایی که به معرفی رستوران ها و فست فودها می پردازند دراین سایت منو غذایی به همراه قیمت درج شده است. کاربران می توانند نام فروشگاه و همچنین آدرس آن را مشاهده کنند.
سایت کجارو نمونه دیگری از این دست سایت هاست که علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری به معرفی هتل ها و رستوران ها به همراه موقعیت مکانی آن می پردازد.
تبلیغ و فروش از طریق مارکت پلیس ها
مارکت پلیس ها ، رابطی بین فروشگاه ها یا فروشنده ها با مشتریان هستند. سایت هایی که ماهیت مارکت پلیسی دارند بستری را فراهم کرده اند که فروشنده ها بتوانند یک فروشگاه مجازی روی این سایت داشته باشند.
مشتری ها یا کاربران می توانند به سایت رابط مراجعه کنند تعداد زیادی فروشنده و کالا را مشاهده کنند و خرید خود را از این طریق انجام دهند.
هر سایتی نمی تواند تبدیل به مارکت پلیس شود. تنها سایت هایی می توانند مارکت پلیس باشند که بتوانند روزانه تعداد زیادی کاربر را به خود جذب کنند.
ارسال کالا به مشتری هم یک امر توافقی است بعضی از سایت های مارکت پلیس ارسال کالا را خود انجام می دهند، برخی آن را به عهده فروشنده می گذارند. سایت دیجی کالا سایتی است که انبارداری و ارسال سفارشات مشتریان را خودبه عهده دارد. سایت باسلام جزء سایت هایی است که ارسال کالا مستقیم توسط فروشنده انجام می شود.
یکی از بزرگ ترین و معروف ترین مارکت پلیس ها در ایران دیجی کالا می باشد. مارکت پلیس آمازون و ایبی و علی بابا از جمله مارکت پلیس های جهانی معروف هستند. مارکت پلیس ها می توانند فقط در یک زمینه خاص فعالیت کنند مثلا مارکت پلیس هایی که فقط در زمینه کالای دیجیتال فعالیت دارند.
شما می توانید بخشی از تبلیغ و فروش خود را از طریق مارکت پلیس ها انجام دهید. درست است که این نوع از فروش خارج از گستره محلی شماست و تبلیغاتی به حساب نمی آید اما می تواند در فروش شما تاثیر چشم گیری داشته باشد.
جهت رزرو انواع تبلیغات محلی می توانید از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین ادنل اقدام نمایید.
بررسی تفاوت های کامپوزیت با لمینت دندان : اکثر مشتریانی که اصلاح طرح لبخند برای آن ها اهمیت ویژه ای دارد و قصد ترمیم دندان های خود را دارند، سوالاتی درباره تفاوت های بین کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی دندان برایشان طرح می شود. همانطور که می دانید لبخندی زیبا به دندان هایی جذاب و درخشان وابسته است. برای بهره بردن از این نعمت خدادادی می توانید از روش هایی چون بلیچینگ دندان استفاده کنید. علاوه بر بلیچینگ استفاده از لمینت و کامپوزیت درمان های دیگری است که بسیاری از متخصصین دندان توصیه کرده اند. استفاده از این روش ها امروزه بازار داغی پیدا کرده است و افراد زیادی به سوی این درمان ها متمایل شده اند.
تفاوت بین انواع لمینت ها موضوع مهمی به شمار می رود زیرا حاصل این دو روش به زیبایی لبخند های شما عزیزان کمک زیادی می کند. از راه های رایج در رابطه با آشنا شدن با تفاوت های کامپوزیت و لمینت، استفاده از مشاوره های دندانپزشکان در این رابطه است. این آشنایی با مراجعه به مراکز تخصصی دندان پزشکی میسر می گردد. این روش به شما کمک می کند تا تصمیمات درستی در این زمینه داشته باشید. قبل از انجام هر نوع درمانی در حوزه دندان بهتر است تحقیقات کمی در رابطه با آن ها داشته باشید. پیش زمینه ها به شما کمک خواهند کرد تا اطلاعات جامع تری درباره انواع لمینت ها داشته باشید. در ادامه بیشتر درباره این تفاوت ها صحبت خواهیم کرد. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
زمان نصب هر یک از لمینت های دندان
تفاوت هایی که بین این دو روش وجود دارد، از نظر جنبه های گوناگونی بررسی خواهد شد. قواعد های کوچک و بزرگی در این میان وجود دارند که عامل پیدایش این تفاوت های بنیادین شده است. یکی از تفاوت های اساسی بین کامپوزیت و لمینت دندان این است که فرایند نصب هر یک از این روش های درمانی به دو جلسه زمان احتیاج دارد. روکش های لمینت طی دو جلسه نیز نصب می شوند.
باید قبل از چسباندن آن ها از دندان های بیمار قالبگیری شود سپس این قالب اولیه برای ساخت کامل به لابراتور فرستاده شود. حدفاصلی که بین این دو جلسه وجود دارد، حداکثر تا سه هفته طول خواهد کشید. بعد از انجام این پروسه، دندان ها برای نصب روکش های نهایی لمینت آماده می شوند. این پروسه ای که بیان شد، معمولا دو هفته زمان نیاز دارد. برای چسباندن روکش های کامپوزیت نیز یک جلسه کافی است که معمولا چند ساعت طول خواهد کشید. فرایند نصب و راه اندازی ونیر های کامپوزیت در یک جلسه توسط متخصصین این حوزه مختومه خواهد شد. بنابراین نتیجه می گیریم نصب لمینت های سرامیکی دیرتر از کامپوزیت ها به طول خواهد کشید.
چگونگی کاشت کامپوزیت و لمینت دندان
معمولا برای کاشت روکش های کامپوزیت از روش های تهاجمی کمتری استفاده می شود. به همین دلیل راحت تر از لمینت های سرامیکی بر روی دندان کاشت می شوند. به دلیل نصب راحت کامپوزیت ها مینای دندان ها تراشیده نشده و سطح خارجی دندان های بیمار ضخامت خود را حفظ می کنند. این کامپوزیت ها معمولا به صورت مستقیم بر روی دندان ها قرار داده می شوند.
نصب لمینت شبیه کامپوزیت نبوده و داری تفاوت هایی اساسی است. در این روش میزان تراشیدن دندان ها به ضخامت مینای آن ها بستگی دارد. دندانپزشک به میزانی که نیاز است مینای دندان ها با استفاده از ابزارآلاتی خاص تراش می دهد. این کار باعث می شود تا اتصالات محکم تری بین مینای دندان و مواد لمینت ایجاد گردد.
این کار همچنین سبب افرایش طول عمر لمینت ها خواهد شد. اگر بخواهیم یک نتیجه کلی از این مطلب داشته باشیم،باید بیان کرد که کامپوزیت ها به دلیل کاشت راحتی که دارند، به مینای دندان هاصدمه وارد نمی کنند و قابل برگشت می باشند. ولی برعکس کامپوزیت در فرایند لمینت سطح زیادی از دندان ها تراش داده شود و باعث نازکی و تخریب اندازه ضخامت آن ها شود. به همین دلیل استفاده از این روش غیر قابل برگشت خواهد بود.
ماندگاری و استحکام
همانطور که در بالا بیان گردید، طول عمر و ماندگاری لمینت ها بهتر از کامپوزیت می باشد. برای کامپوزیت عمری که تخمین زده شده است، معمولا تا هفت سال می باشد. این عمری که بیان شد باید دارای شرایط ایده آل باشد و اصول مراقبتی به خوبی رعایت گردد. لمینت ها تا دوازده سال ماندگاری داشته و این قابلیت را دارند تا در شرایط سخت تر از دندانهای فرد بیمار محافظت کنند. لمینت ها در لابراتور طی چندین مرحله ساخته و راه اندازی شده و نسبت به کامپوزیت ها زمان بر تر است. موادی که برای ساخت لمینت ها استفاده می شوند، در برابر ضرابات مختلف از خود مقاومت خوبی نشان می دهند. استحکام کامپوزیت ها نسبت به لمینت ها کمتر بوده و باید بیشتر در این مورد اصول مراقبتی حفظ شود.
تخمین هزینه لمینت و کامپوزیت
آخرین فاکتور برای مقایسه لمینت با کامپوزیت، بحث هزینه است. معمولا قیمت درمان لمینت نسبت به کامپوزیت بالاتر می باشد. همانطور که اشاره شد، در لابراتور پروسه تولید لمینت ها زمان بر تر است و از مواد مقام تری برای ساخت آن ها استفاده می شود. به همین دلیل هزینه آن ها بیشتر خواهد بود. شما باید دقت داشته باشید که علاوه بر همگی مواردی که در بالا ذکر شد، تخصص و مهارت دندانپزشک در انجام لمینت سرامیکی سپیدنت و کامپوزیت ار عوامل تاثیرگذار است. این مطلب برای این عنوان شد که عدم مهارت و تجربه کافی دندانپزشک باعث هدر رفتن هزینه ها می شود و رضایت شما سلب نمی گردد.پس یکی از تفاوت های مهم و اساسی به تخصص دندانپزشک نیز وابسته است. علاوه بر مهارت پزشک نوع کلینیکی که برای درمان انتخاب می کنید در انجام فرایند تاثیرگذار می باشد.