چگونه قرارداد برون سپاری باعث صرفه جویی در هزینه ها میشود؟
برون سپاری، یک قرارداد است که بین شما و یک شرکت دیگر بسته می شود تا بخشی از وظیفه، فرآیند، عملیات و یا کاری که قرار بوده است کارمندان شما انجام دهند، در مدت زمان مشخص توسط آن شرکت انجام شود. با برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه پارمونت این فرآیندها و یا عملیات برون سپاری که قرار است توسط شرکت دیگری انجام شود می تواند درون سازمان و یا بیرون از آن انجام شود. اما برخی مفهوم برون سپاری را کلا چیز با مفاهیم دیگر اشتباه می گیرند. برای مثال اگر کارمند شما برای عمل جراحی رفته است و شما یک کارمند موقت می گیرید، برون سپاری محسوب نمی شود.
امروزه یکی از مرسوم ترین برون سپاری ها نیروهای کاری هستند که برای کارهای تولیدی به کشورهای دیگر فرستاده می شوند. اما باید بگویم برون سپاری فقط به این مدل محدود نمی شود. به این نوع از برون سپاری ها برون سپاری بین مرزی می گویند.
عوامل مؤثر در قیمت خدمات پشتیبانی شبکه :
تعداد تجهیزات شبکه :
تعداد تجهیزات شبکه مانند تعداد کامپیوترها، پرینترها، سرورها و سایر تجهیزات سخت افزاری که نیاز به پشتیبانی دارند در قیمت گذاری خدمات پشتیبانی شبکه بسیار موثر است. اگر تعداد این تجهیزات زیاد باشد هزینه پشتیبانی شبکه نیز بیشتر می شود. پشتیبان شبکه به ازای هر یک از تجهیزاتی که برای آن زمان می گذارد و آن را بررسی و عیب یابی می کند هزینه دریافت می کند. پس می توان نتیجه گرفت مدت زمان حضور متخصص با تعرفه های پشتیبانی رابطه مستقیم دارد.
تعداد مراجعات پشتیبان به سازمان :
تعداد دفعاتی که پشتیبان وارد یک سازمان می شود نسبت به نیاز کارفرما متفاوت است. این تعداد دفعات حضور پشتیبان در تعرفه ها نیز تاثیرگذار است.
پیچیدگی سختافزاری شبکه :
همان گونه که می دانید دستگاه هایی که در شبکه استفاده شده است بسیار مهم هستند. هر کدام از این دستگاه ها به مهارت و تخصص خاصی نیاز دارند. از اینجا می توان نتیجه گرفت که شما برای پشتیبانی هرکدام از این دستگاه ها نیازمند پشتیبان متخصص هستید به همین دلیل در هزینه های پشتیبانی تعداد این متخصصان تاثیرگذار است.
نرمافزارهای موجود در شبکه :
همچنین نرم افزارهایی که تحت شبکه هستند مانند : اکتیودایرکتوری،فایروال های نرم افزاری، سرویسهای مانیتورینگ، هزینه مجازی سازی سرور و کلاینت پیچیدگی خود را دارند که هر کدام به دلیل نیاز به تخصص خاص و صرف زمان نیازمند هستند که باعث افزایش هزینه های پشتیبانی شبکه میشوند.
مسافت :
مسافت سازمان شما تا پشتیبان نیز در تعرفه های پشتیبانی شبکه تاثیرگذار است. فاصله ای که پشتیبان باید طی کند تا به مجموعه شما برسد جز هزینه های رفت و آمدها بر قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری اثر می گذارد. پس اگر می خواهید در این هزینه صرفه جویی کنید سعی کنید شرکت پشتیبان موفقی را که با شما فاصله کمتری دارد انتخاب کنید.
نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه :
از دیگر عوامل موثر بر قیمت پشتیبانی شبکه، نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه است که به دو صورت حضوری و غیرحضوری میباشد. در حالت غیرحضوری چون کارشناس در محل حاضر نمیشود و زمان کمتری را برای عیب یابی صرف میکند، در نتیجه برای کارفرما هزینه کمتری دارد.
منبع: تعرفه پشتیبانی شبکه
یکی دیگر از خدمات پشتبانی رفع ایرادات و مشکلات شبکه :
اگر در سازمان ها به هر دلیلی مشکل و خللی در شبکه به وجود بیاید، کارشناسان می توانند آن را سریعا رفع کنند. یکی دیگر از خدمات مهمی که در خدمات پشتیبانی ارائه می شود همین بخش است. در این بخش در صورت کوچک ترین مشکل، پشتیبانان وظیفه دارند در سریع ترین زمان ممکن ایرادات را رفع کنند زیرا مشکلات شبکه اگر در کوتاه ترین زمان ممکن انجام نشود مشکلات جدی به بار می آورد و سازمان هزینه های بسیار زیادی را متحمل می شوند.
این بخش از پشتیبانی معمولاً به دو شکل حضوری و یا به صورت از راه دور ارائه میگردد. در حالت حضوری کارشناسان در اولین فرصت به محل شرکت مراجعه کرده و از نزدیک در صدد حل مشکلات بر میآیند. اما در بعضی از موارد این امکان وجود دارد که کارشناسان به صورت ریموت و یا از راه دور توسط نرمافزارهای مختص این کار، اقدام به حل مشکلات نمایند.
آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه
خوب تا اینجا متوجه شده اید که اگر در شبکه سازمانی شما مشکلی رخ بدهد پشتیبانان شبکه می توانند آن را حل کنند تا سازمان هزینه های زیادی را متحمل نشود. اما یکی دیگر از خدماتی که در پشتیبانان ارائه می دهند پیشگیری از مشکلی است که هنوز رخ نداده است. به همین دلیل است که سازمان حتی اگر دچار مشکل هم نباشد باز به یک پشتیان شبکه نیازمند است.
در این بخش چه مواردی ذکر می گردد :
• نیاز به تغییرات کوچک و بزرگ در شبکه باشد.
• سیستمها احتیاج به ارتقاء و یا تعویض داشته باشند.
• ممکن است در بعضی موارد برای جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی نیاز به تغییرات در شبکه و یا به کاربردن سیستمها و سرویسهای جدید باشد.
• نیاز به تعمیر یا تعویض تجهیزات زیرساخت شبکه باشد.
• نیاز به بالابردن سطح امنیت شبکه باشد.
• نیاز به جابهجایی تجهیزات شبکه باشد.
منبع: چرا به پشتیبانی شبکه کامپیوتری نیاز داریم ؟
مراحل کاری پشتیبان شبکه چگونه است ؟
نیازسنجی :
یک پشتیبان شبکه باید پس باید که بعد از تماس مشتری سریعا ببینند که نیاز مشتری چیست؟ پشتیبان باید متناسب با آن مجموعه راهکار ارائه دهد و مشکل مجموعه را رفع کند. پس از بررسی ها فعالیت انجام می شود. گاهی ممکن است که اصلا سازمان قبل از مشکل نیازمند پشتیبان باشند و بخواهند که قرارداد پشتیبانی ببندند. پس از دریافت تماس از سوی مجموعه ها، در بررسی های اولیه، با توجه به نیاز و وسعت هر مجموعه طرح پشتیبانی متناسب با آن مجموعه را ارائه خواهیم کرد. پس از عقد قرارداد، بررسی های تکمیلی شروع شده و فعالیت صورت می گیرد.
بررسی شبکه و مستند سازی:
- بررسی شبکه موجود از لحاظ نوع ارتباط (کابلی یا بی سیم)، تعداد سرورها، تعداد کلاینتها، نوع سرورها، نوع تجهیزات در حال استفاده
- بررسی سرورها از لحاظ سخت افزاری، تست قطعات در صورت نیاز
- برررسی وضعیت و نحوه کارکرد شبکه
- بررسی سرویس های نصب شده روی سرورها
- بررسی نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت
- بررسی نرم افزارهای کاربردی و سامانه های مورد استفاده در سازمان
- تهیه شناسنامه از تجهیزات سخت افزاری
استاندارد سازی:
پس از آماده سازی اطلاعات و نیز آماده بودن بستر جهت استاندارد سازی شبکه کارشناسان شرکت شروع به رفع ایرادات و نیز ارائه پیشنهاد به منظور بهبود اوضاع و نیز اصولی سازی شبکه با توجه به استاندارداهای شبکه خواهند کرد.
ارائه راهکار :
با توجه به نیاز سازمان و نیز امکانات در دسترس و یا قابل فراهم، راهکارهایی به منظور رشد و بهبود فعالیت های سازمانی ارائه خواهد شد تا در صورت موافقت و امکان راه اندازی، سرویس موردنظر روی شبکه فعال و قابل استفاده گردد.
چکاپ دائم:
کارشناسان پشتیبانی با توجه به برنامه ریزی و نیاز سازمان به صورت مستمر اقدام به بکاپ گیری و همچنین چکاپ شبکه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل را انجام میدهند.
مفییییییییییییییییییییییییییییییییییید بود ممنون